Over MareRedactie

tekst voor digitale marketing, webredactie, seo en social media; je bedrijf duidelijker en beter vindbaar in beeld bij klanten.

Marketing uitgewerkt in tekst

om klanten te ontmoeten en hoger te scoren bij Google.

Teksten die klanten lezen en daar geplaatst waar de klant te verleiden is

1. webredactie en contentmarketing

Kwaliteitstekst daar geplaatst waar de klant is.

2. Zoekmachine-optimalisatie(SEO)

Ben je goed voor je lezer, dan ben je dat ook voor Google.
MareRedactie helpt je met de juiste aanpak van de SEO en de juiste trefwoorden en teksten.

3. blogs, posts en artikelen

Hoe duidelijker de tekst, hoe langer de bezoeker leest en hoe meer hij te verleiden is. On- en offline.

Lees mijn laatste blog over actuele digitale ontwikkelingen

Marenna van Reijsen

In 2001 ben ik MareRedactie gestart om organisaties:

- beter vindbaar te maken met de juiste tekst

- te adviseren over kansen online

- te ondersteunen met digitale marketingcommunicatie

Momenteel help ik diverse bedrijven met de verbetering van (online) tekst, contentmarketing en vindbaarheid online.

Mare

Mare was mijn acroniem bij het web-ontwikkelingsbureau waar ik werkte, voordat ik 15 jaar geleden MareRedactie begon. Als functioneel ontwerper en consultant was ik betrokken bij corporate websites. Websites die bij oplevering nooit af waren.
Websites zijn nog steeds nooit af, maar volgens de strakke oude wetten van de opdrachtgever waren tijd en budget op. De tekst werd gekopieerd uit een folder.
Ik dacht, dat kan beter en begon MareRedactie. Mare omdat ik veel aan het bureau te danken heb. Mare omdat het oorspronkelijk ook ‘boodschap’ betekent. En zee; wijds en nooit hetzelfde.

Redactie

En redactie? Hoe leuk is het om te mogen schrijven. Om uit woorden een tekst, en uit tekst een boodschap te maken?

docent

Twee dagen per week ben ik verbonden aan Hogeschool de NHTV in Breda, als docent online marketing en docent in het E-lab. In het E-lab, gaan de studenten aan de slag met oa live-streaming, vloggen, 360 graden beelden, mock-up’s en apps. Eerder was ik verbonden aan hogeschool Tio, waar ik o.a de minor digital marketing heb ontwikkeld.

Auteur en blogger

Als auteur werk ik mee aan de studieboeken Interactieve Marketing en Online Scorecard 3.0. Ook schrijf ik blogs voor Frankwatching.com enTravelnext.nl over recente digitale ontwikkelingen.

Vrijwilliger

Sinds 2014 werk ik als redacteur mee aan BaMi Magazine; een dorpsglossy met pittige en vrolijke verhalen, 4x per jaar gratis verspreid in de dorpen. Een ongelofelijk succes; mooie verhalen blijven on- én offline waardevol.  Als bestuurslid van Natuurtheater De Kersouwe te Heeswijk Dinther zet ik mijn kennis en creativiteit  in voor de publiciteit van dit prachtige openluchttheater in de bossen van Heeswijk. Elk zomerseizoen komen ruim 20.000 bezoekers naar dit unieke theater toe voor een breed scala aan voorstellingen.

Studie

Na de studie Communicatiewetenschap aan de UvA heb ik in dienstverband en later als freelancer in het vakgebied (online) marketingcommunicatie uiteenlopende opdrachten vervuld.

Referenties

MareRedactie werkt voor o.a. deze bedrijven en organisaties

Portfolio